آشنایی با سریع ترین روش ساخت سریع ویلا

برای ساخت ویلا برنامه‌ریزی می‌کنید و قطعاً با چالش‌های جدی از قبیل پلان، سبک معماری، متریال و در نهایت هزینه‌ها روبه‌رو هستید. اما آیا می‌دانید که زمان بزرگترین چالش شما در ویلاسازی است؟ هر ساختمان ویلایی در مراحل مختلف شکل می‌گیرد و این مراحل سلسله وار کاملاً زمان‌بر هستند. با این ‌وجود آیا می‌توانیم از تکنیک‌های ساخت سریع ویلا استفاده کنیم؟ ساخت سریع ویلا یک الگوی مهندسی شده ‌است و لزوماً برای ساخت خانه‌های کوچک و یا خانه‌ها با متریال‌های سبک و ارزان ‌قیمت نیست؛ بلکه الگویی کاملاً مهندسی شده برای احداث ساختمان‌هایی استاندارد، محکم، باثبات اما سریع و هوشمندانه هستند. تکنیک‌های ویلاسازی سریع با اجرا در مدت زمان کوتاه به شما در مدیریت هزینه‌ها کمک می‌کند. در عین ‌حال خیلی زودتر از آنچه فکر کنید، صاحب ویلای جذاب و دوست‌داشتنی خود خواهید شد. اما سریع‌ترین روش ساخت ویلا کدام است؟ در این مقاله از فرلی ویلا به جزئیاتی از تکنیک‌های ساخت سریع ویلا می‌پردازیم.

با مفهوم خانه پیش‌ ساخته آشنا شوید

خانه‌های پیش ‌ساخته الگوی مهندسی شده برای ویلاسازی سریع است. در این تکنیک به ‌جای آنکه در محل پروژه، کارگاه ساختمان‌سازی دایر کنیم، بخش‌های کلیدی سازه را در محل کارخانه و با استفاده از تجهیزات ماشینی شده تولید می‌کنیم.

خانه پیش ساخته سریع‌ترین روش ساخت ویلا است که می‌توان برای هر نوع زمین در هر نوع اقلیم جغرافیایی استفاده کرد. در واقع قرار نیست تا خانه‌ای را یک‌جا ساخته و تا محل پروژه منتقل کنیم؛ بلکه هوشمندانه بخش‌های اصلی ساختمان از قبیل اسکلت بنا و یا دیوارها را از قبل در محل کارخانه تولید کرده و این قطعات را در پروژه ویلاسازی به مانند قطعات یک پازل به یکدیگر متصل می‌کنند.

باقی بخش‌های ساختمان در ادامه‌ی سرهم‌بندی اسکلت کلی سازه به بنای اصلی اضافه می‌شوند تا در نهایت یک ساختمان کامل با جزئیات دقیق و مهندسی به وجود آید. این ساختمان تمامی معیارهای ایده‌آل ساختمان‌های کلاسیک را دارد و با توجه به ابعاد برای زندگی از امکانات کامل برخوردار هستند. مفهوم معماری بر پایه خانه‌های پیش ‌ساخته در حال‌ حاضر سریع‌ترین روش ساخت ویلا است.

چرا به ساخت سریع ویلا نیاز داریم؟

وقتی به روش‌های کلاسیک برای ساخت ویلا اقدام می‌کنید، از همین حالا خودتان را با یک پروژه بزرگ در زنجیره‌ای از مراحل بی‌پایان تجسم کنید. بدون تردید برای احداث ویلا باید به فکر ساخت یک بنای کامل باشید و طی شدن این مراحل از طراحی پلان، اجرای نقشه‌های مهندسی، ساخت فونداسیون، طراحی اسکلت، دیوارچینی، سنگ‌زنی، ظریف‌کاری ساختمان و… نیاز دارید.

اما زمان چالش بزرگ شما است. اگر خوش حوصله هستید می توانید با این چالش همراه شوید. لکن قطعاً می‌دانید که خانه‌های ویلایی را در مناطق روستایی و یا حاشیه شهرها می‌سازند و عموماً دسترسی ساده‌ای ندارند. در عین ‌حال وقتی مراحل ساخت ویلا طولانی است، در تمام این مدت باید برای هزینه نیروی کار اقدام کنید و یا برنامه منظم تأمین مصالح را در پیش بگیرید. 

از طرفی در طولانی شدن مدت ساخت ویلا با مشکلات اقتصادی از قبیل تورم و گران شدن مصالح روبرو هستیم. شما به ساخت سریع ویلا نیاز دارید تا بتوانید با بودجه معین بدون تأثیر از تورم و افزایش قیمت مصالح، ساختمان ویلایی خود را بسازید.

ویلاسازی-سریع

نگاهی به سریع ترین روش ساخت ویلا

ساخت ویلا یک پروسه طولانی است که از طراحی پلان و ایده‌های معماری بنا آغاز و با تهیه نقشه‌های مهندسی وارد فاز اجرایی می‌شود. در روش‌های کلاسیک باید قدم به قدم هر مرحله را جلو بیاندازید و عملاً در محل پروژه یک کارگاه تمام‌ عیار را دایر کنید.

اما تفکر حاکم بر تکنیک سریع‌ترین روش ساخت ویلا متفاوت است. در این تکنیک کارها به شکل موازی در حال انجام شدن هستند. کافی است مراحل طراحی پلان، اجرای نقشه‌های مهندسی و نقشه‌های مکانیکال و تأسیسات و… را تمام کرده باشید و بخواهید وارد فاز عملیاتی شوید.

اجرای ساخت سریع ویلا با تفکیک مراحل انجام می‌شود. مثلاً زمانی ‌که در محل پروژه برای پی‌کنی اقدام کرده‌اید و قصد طراحی فونداسیون را دارید، در محل کارخانه قطعات اصلی اسکلت سازه در حال احداث هستند.

هم‌زمان ممکن است برنامه‌های دیگری مانند ساخت دیوارها انجام شوند. در عین ‌حال هر دیوار می‌تواند چه از نظر نما و یا پوشش داخلی مانند پوشش گچی کامل باشد و در آن از تأسیسات مانند کابل‌کشی برق و… استفاده شود.

مزایای ساخت سریع ویلا

آیا ویلاسازی سریع در مقابل روش‌های کلاسیک قرار دارد؟ قاعدتاً این‌طور نیست. تکنیک‌های ویلاسازی سریع همان روش‌های ویلاسازی کلاسیک هستند. تنها تفاوت در جابه‌جایی محل کارگاه ساختمان‌سازی است.

چرا که به ‌جای آنکه محل پروژه ویلا را به‌ عنوان کارگاه انتخاب کنیم، قرار است تا بخش‌های بزرگ و اصلی سازه را در محل کارخانه تولید قطعات پیش‌ ساخته بسازیم. مزایای ویلاسازی سریع را می‌توانیم در موارد زیر دسته‌بندی کنیم:

سرعت اجرا بالاتر

مهمترین مزیت تکنیک‌های ساخت سریع ویلا صرفه‌جویی در زمان است. با این روش در مدت زمان کوتاه صاحب خانه ویلایی کاملاً مهندسی می‌شوید. ساخت یک ویلا با استفاده از روش‌های معمول ممکن است در مدت زمانی بیشتر از یک ‌سال و حتی چند سال به طول انجامد.

روند طولانی اجرای مراحل علاوه ‌بر افزایش هزینه‌ها، شما را خسته خواهد کرد. اما با استفاده از تکنیک‌های سریع ترین روش ساخت ویلا و با هنرمندی سازه‌های پیش‌ ساخته می‌توانیم مراحل اجرای عملیات را موازی به پیش برده و در مدت زمان بسیار کوتاه چند ماهه ساختمانی را تمام ‌و کمال تحویل دهیم.

کاهش هزینه‌ها

چه کسی به جریان هزینه‌ها در ویلاسازی فکر نمی‌کند؟ حتی در دست بازترین پروژه‌ها نیز باید برنامه جامع و حساب ‌شده مدیریت هزینه‌ها را در پیش بگیرید. در ویلاسازی همواره با منابع محدود مالی روبه‌رو هستیم و می‌توانیم از تکنیک‌های ساخت سریع ویلا برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم. زیرا:

  • ساختمان در مدت ‌زمان کوتاه اجرا می‌شود و هزینه دستمزد به مقدار قابل ‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • ساخت سریع سازه اصلی و اجرای همراه تأسیسات و الکتریکال در تهیه به ‌موقع مصالح و متریال‌ها تأثیرگذار است. لذا با مشکل تورم در مدت زمانی طولانی و گران شدن قیمت مصالح و متریال روبه‌رو نیستید.
  • از ماشین‌آلات کمتری در محل پروژه استفاده می‌شود که در کاهش هزینه اجرا تأثیرگذار است.
  • دور ریز مصالح و متریال تا مقدار قابل ‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • هزینه انتقال مصالح و متریال تا محل پروژه تا مقدار قابل ‌توجه کاهش پیدا می‌کند.

*بیشتر بخوانید: هزینه ساخت ویلا

مقاوم در برابر زلزله و بلایای طبیعی

یک باور اشتباه در ذهن بسیاری از مردم وجود دارد که فکر می‌کنند سازه‌های پیش ‌ساخته با تکنیک‌های اجرای ساخت سریع ویلا، ساختمان‌هایی ضعیف و سست هستند. اما این نظر کاملاً اشتباه است. حتی برعکس؛ چرا که سازه‌های پیش ‌ساخته و یا سازه‌هایی که بخش‌های اصلی و زیربنایی آن با استفاده از تکنیک‌های پیش‌ ساخته اجرا می‌شوند، در مقابل حوادث مانند زلزله کاملاً مقاوم هستند. این سازه‌ها عموماً سبک و با اتصالات مهندسی و ساختارهای محکم در کنار هم قرار می‌گیرند.

قابلیت اجرا در هر نوع زمین و آب‌وهوا

در بسیاری از پروژه‌های ویلاسازی با مشکل ساختار زمین روبه‌رو هستیم. زمین‌های ویلایی در مناطق روستایی معمولاً در شیب کوه، خط کرانه فضاهای رودخانه‌ای و یا مناطق ساحلی و جنگلی و… هستند. در بسیاری از پروژه‌ها به ‌علت شیب زیاد زمین و یا بافت سست خاکی اجرای ساختمان‌های بزرگ و سنگین وزن، یا امکان‌پذیر نیست و یا بسیار هزینه‌بردار است. این در حالی است که با استفاده از تکنیک‌های ساخت سریع ویلا به ‌راحتی می‌توانیم سازه‌هایی سبک با قابلیت اجرا در هر نوع زمین و اقلیم را بسازیم.

  • ساخت-ویلا-در-90-روز

آیا ویلا سازی سریع در هر نوع معماری قابل‌ اجرا است؟

ساخت سریع ویلا در تقابل با خلاقیت‌ها و یا اجرای سبک‌های متفاوت معماری نیست. در تکنیک‌های سریع ترین روش ساخت ویلا فقط به راه‌حل‌هایی برای مدیریت زمان توجه شده‌ است و این در حالی است که می‌توانید هر نوع سبک معماری بر پایه اجرای هر نوع ساختمان را در این نوع سازه‌ها پیاده کنید.

عموماً از ایده ساخت سریع ویلا برای اجرای ساختمان‌های مدرن استفاده می‌کنند؛ اما روش‌های پیش‌ ساخته این سازه‌ها قابلیت اجرای سبک‌های کلاسیک، سنتی و حتی کلبه‌های جنگلی و خانه‌های چوبی را دارد. در عین ‌حال می‌توانید برای ساخت هر نوع ویلای یک طبقه و یا دوبلکس و چند طبقه اقدام کنید.

همچنین برای طراحی نوع پلان، فضاسازی‌ها، ایجاد اتاق‌ها دست بازی دارید. حتی می‌توانید از هر نوع متریال در نماسازی داخلی و خارجی این نوع سازه‌ها استفاده کنید. این ‌همه دست بازی است که در تکنیک‌های سریع ترین روش ساخت ویلا در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای ساخت سریع ویلا چه‌کار کنیم؟

اگر با چالش زمان روبه‌رو هستید و باید پروژه خود را در مدت زمان کوتاه تمام کنید و یا از گران شدن مصالح و کمبود بودجه نگران هستید و حتی نمی‌توانید در زمین خود سازه‌های سنگین کلاسیک را بسازید، استفاده از تکنیک ویلاسازی سریع مناسب شما است. ولی قطعاً یک سؤال نهایی باقی می‌ماند که برای ساخت سریع ویلا چه‌کار کنیم؟
ساخت سریع ویلا یک مهارت برای مدیریت اجرای هم‌زمان فعالیت‌های ساختمان‌سازی است. هر پیمانکاری از چنین مهارتی برخوردار نیست. برای بهره‌مندی از سریع ترین روش ساخت ویلا توصیه می‌کنیم که به‌ دنبال شرکت‌های مجری باتجربه در این زمینه باشید. برای این منظور می‌توانید از خدمات طراحی و ساخت ویلاهای پیش‌ ساخته گروه فرلی ویلا استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *