شرکت ساخت ویلا قابل حمل

پیش از آن که ساخت ویلا قابل حمل را شرح دهیم، ابتدا تاریخچه و دلیل استفاده از سازه و خانه‌های قابل حمل را بررسی می‌کنیم. خانه‌های قابل حمل در ابتدا برای بحران مسکن در یک منطقه، تنها، مورد استفاده قرار می‌گرفت. زمین‌هایی که آماده‌ی ساخت یا بهبود نیافته بودند، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای احداث این سازه‌های پیش ساخته بودند. اما پس از سوانح طبیعی مانند زلزله، سیل نیاز به ساخت و احداث بیشتر این سازه‌ها افزایش پیدا کرد و کم کم وارد صنعت ویلاسازی شد و در تمامی صنعت ساختمان از آن استفاده شد.

شرکت ساخت ویلا قابل حمل
مشاوره فرلی ویلا

همین الان مشاوره بگیرید

نحوه ساخت ویلا قابل حمل

پیش از طراحی و ساخت ویلا قابل حمل، مسیر یا مسیر‌هایی که ویلا از آن‌ها باید گذر کند را از لحاظ ارتفاع و هموار بودن جاده مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهیم. اگر مسیر شما امکان تردد تریلر را نداشته باشد، پس امکان انتقال ویلای پیش ساخته وجود ندارد و از روش ویلای قابل حمل ساخت باید استفاده کنید.
دو نوع روش برای حمل ویلا وجود دارد؛
ویلا را به صورت یک بخشی یا دو بخشی حمل کنیم و کرسی‌چینی زمین را از قبل انجام داده و سازه را پیاده می‌کنیم. طی دو الی سه روز با نصب انشعابات، کار تکمیل و تحویل می‌شود.
اجزای ویلا را به صورت قابل مونتاژ ساخته شود و آن را سرِ زمین، شروع به سرهم کردن کنید. ویلا‌های قابل مونتاژ امکان سرهم کردن توسط افراد معمولی را نیز دارند، به صورت یه کیت به مشتری تحویل داده می‌شود. شخص خودش آن را سرهم می‌کند. هرچند برای متراژهای خیلی کم این امکان فراهم است و برای ویلا‌های بسیار بزرگ گزینه‌ی مناسبی نیست. کسانی که به دنبال یک گزینه‌ی بهتر از کانکس برای اسکان داخل باغ هستند. می‌توانند از ویلا‌های این شکلی استفاده کنند.

استاندارد‌های اجرایی

تمامی خانه‌های پیش‌ساخته از قطعات (مصالح) قابل تعویض یا قابل تعمیر ساخته می‌شوند. مصالحی مانند بتن، چدن استفاده نمی‌شود. در اصل ضریب چغرمگی پایینی دارند و در صورتی که یک بخش آسیب ببیند، سایر بخش‌ها دچار مشکل نمی‌شوند.
ویلا یا خانه‌های قابل حمل باید قابل بازیافت باشند، در آینده‌ی نزدیک تعداد این خانه‌ها بیشتر و درخواست برای تعویض یا نوسازی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. پس اگر قابل بازیافت نباشند، یک معضل محیط زیستی به حساب می‌آیند.

استاندارد‌های اجرایی​
خرید ویلا قابل حمل​

خرید ویلا قابل حمل

یکی از نکاتی که پیش از خرید ویلای قابل حمل باید در نظر داشته باشید؛ ضمانتی‌ست که از سمت شرکت به شما ارائه می‌شود و مورد دوم تعهد در برابر دوباره جابه‌جایی خانه و نصب صحیح خانه است. در فرلی ویلا علاوه بر ضمانتی که مبنی بر سالم بودن کامل ویلا به شما داده می‌شود؛ یک گارانتی نیز به شما می‌دهد، به این شرح؛ چنانچه تا سه ماه هر مشکلی برای سازه‌های اصلی پیش بیاید (اگر مشکل به خاطر اشتباه در ساخت در کارگاه باشد.)، به صورت رایگان تعمیر یا تعویض می‌گردد.

ویلا قابل حمل مدولار

این سبک ویلا‌ها هم با بتن هم با فلز قابل اجرا است، قالب اصلی ویلا را سر زمین برده و قالب را پر کرده، پس از آن دیوار‌های داخلی، نازک کاری و سفت کاری به سرعت انجام می‌شود. این نوع ویلا‌ها محدودیت طراحی دارند، اما در زمینه‌ی شهرک‌سازی ویلایی، بسیار کاربردی، اقتصادی و سریع هستند.

ویلا قابل حمل مدولار​

سند ویلای قابل حمل

ویلای قابل حمل چون به عنوان یک جسم در نظر گرفته می‌شود، نیازی به مجوز ساخت ندارد و سند هم بهش تعلق نمی‌گیرد. با این حال بهتر است از دهیاری منطقه استعلام‌های لازم را گرفته پس از آن اقدام به خرید نمایید. حتی پس از گرفتن مجوز ساخت هم به ویلا‌ی پیش ساخته سند تعلق نمی‌گیرد، چرا که اسکلت سازه سبک است و فونداسیون نیز ندارد.
در صورتی که زمین شما انشعابات نداشته باشد. می‌توانید هم برای گرمایش هم انرژی برق از پنل خورشیدی استفاده کنید و برای انتقال آب، از منبع آب و پمپ آب استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت پنل خورشیدی بسته به متراژ ویلا و نوع مصرف شما از 10 میلیون تومان تا 90 میلیون تومان نیز می‌رسد.

پروژه‌های ویلایی

مشاوره فرلی ویلا

همین الان مشاوره بگیرید

پرسش و پاسخ

ویلایی که با متریال درجه یک ساخته شود به آسانی فرسوده نمی‌شود. اما هر اتفاقی برای ویلای شما بیفتد، می‌توانید آن را بازیافت کرده و فلزات به کار رفته در آن را بفروشید.

از آنجایی که این ویلا‌ها در 30 الی 75 روز بسته به متراژ حاضر می‌شود، امکان قسط بندی وجود ندارد و از آنجایی که با افزایش قیمت طی پروسه‌ی کاری از شما هزینه‌ی اضافه ای دریافت نمی‌شود. پس امکان بیش از دو پرداختی یا قسط بندی وجود ندارد.

قطعا نه؛ پیش از انتخاب طرح و مصالح تمامی جوانب را بسنجید و بعد ویلای خود را سفارش دهید، چون از نظر ساختاری و اقتصادی تغییر دادن ظاهر کلبه کار خطرناک و اشتباهی است.