پروژه ویلا | پروژه‌های شگفت‌انگیز ویلایی

خانه‌های ویلایی برای استراحت ما در محیطی خارج از همهمه شهری ساخته می‌شوند. این خانه‌ها همراه خود روحی از آرامش، صمیمیت و همنشینی با محیط طبیعی اطراف خود دارند. خصوصاً که عموم خانه‌های ویلایی را در مناطق روستایی و یا حاشیه شهرها در مناطق خوش‌ آب‌وهوا می‌سازند و قطعاً علاقه داریم تا خانه‌ی ما با مظاهر فرهنگی، سنتی و یا طبیعی محیط اطراف خود سازگار باشد. در فرلی ویلا برای طراحی و ساخت ویلا با در نظر گرفتن سلایق شما، نیازهای شما، شرایط اقلیمی منطقه و مظاهر فرهنگی برنامه داریم. پروژه های ویلایی گروه فرلی ویلا شامل انواع ویلاهای مدرن، سنتی، کلاسیک و حتی روستیک است. کارشناسان گروه فرلی ویلا برای طراحی و ساخت ویلا در هر سبک از ایده‌های خلاقانه استفاده می‌کنند. در عین ‌حال سبک‌ها در امتداد شرایط اقلیمی موقعیت جغرافیایی ویلا طراحی می‌شوند. از طرفی پس ‌از طراحی ویلا با مرحله پیچیده ساخت ویلا روبرو هستیم. پروژه های ویلایی فرلی ویلا شامل تمامی مراحل از آغاز نقشه‌برداری و طراحی پلان تا مراحل پایانی ساخت ویلا و حتی طراحی محوطه ویلایی است. در ادامه مطلب با برخی از پروژه های ویلایی گروه فرلی ویلا در شهرهای مختلف ایران آشنا شوید.

طراحی و ساخت ویلا سنتی

ویلاهای سنتی همواره از محبوب‌ترین سبک‌ها در نزد ما ایرانی‌ها هستند. ایران سرزمینی با اقلیم‌های متفاوت است که مردمان هر اقلیم در طول قرن‌ها سبک معماری مخصوص خودشان را در هماهنگی کامل با شرایط اقلیمی منطقه توسعه داده‌اند. این پروژه طراحی و ساخت ویلا سنتی در شمال ایران از اقلیم جنگلی است.

به ‌خوبی می‌توانید تمامی مظاهر خانه‌های سنتی مردمان جنگل نشین ایران را در این ویلا جستجو کنید. معماران فرلی ویلا از عناصر برجسته مانند سقف شیروانی، تَلار (تالار) و نمای چوبی با استفاده از نرده‌های کوتاه دقیقاً مطابق با معماری خانه‌های روستایی جنگلی خطه شمال ایران در طراحی این ویلا استفاده کرده‌اند.

بهتر است بدانید که تلار یا همان ایوان، محور خانه‌های سنتی شمالی است. اما این ایوان تعریفی متفاوت از تراس خانه‌های مدرن یا کلاسیک دارد. در طراحی و ساخت این ویلا سنتی به تلفیقی از المان‌های اصیل خانه‌های شمالی و تفکر خانه‌های مدرن پرداخته شده ‌است. الگوی سقف شیروانی یکپارچه در تداوم ستون‌های تلار و قرار گرفتن دو ردیف ایوان با محوریت مرکزی به ‌همراه ورودی فراخ و استفاده از نرده‌های چوبی با ایده‌های مدرن همگی از ویژگی‌های جذاب این پروژه برای طراحی و ساخت ویلا سنتی با رنگ‌وبوی جنگلی است.

چیدمان دکور ویلا

طراحی و ساخت ویلا صحرایی

قرار نیست تا همه‌ی ویلاها در دل جنگل‌ها و یا ساحل رودخانه‌ها و دریاها باشند. گاهی می‌توانیم از محیط خلوت صحرایی برای طراحی ویلاهای مدرن و جذاب استفاده کنیم. طراحی و ساخت ویلا صحرایی در این سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری افراد است.
ویلا صحرایی منطقه موغار یکی از پروژه های ویلایی گروه فرلی ویلا است که در هارمونی کامل با مظاهر طبیعی محیط اطراف خود احداث می‌شود. در این ویلا به ‌خوبی می‌توانید تکنیک‌های مناسب مواجهه با شرایط نسبتاً سخت صحرا را مشاهده کنید.

خانه تک طبقه با سقف کوتاه به رنگ خاکی که با استفاده از امتداد برجسته سقف برای بخش‌های اطراف خانه سایه‌ای دائمی ایجاد شده‌ است. معماران فرلی ویلا در طراحی این خانه به شرایط اقلیمی منطقه توجه کامل داشته‌اند. مثلا حضور دیوارهای جانبی سازه در امتداد ساختمان اصلی است که نوعی بادگیر برای جلوگیری از گرد و خاک در محیط محوطه ساختمان هستند. در عین ‌حال نقش این دیوارها با توجه به گردش آفتاب در طول روز برای ایجاد سایه‌های دائمی بوده ‌است. این ساختمان یکی از جذاب ترین پروژه های ویلایی از نوع صحرایی است.

طراحی و ساخت ویلا گرمدره

طراحی و ساخت ویلا در اطراف تهران مناسب پایتخت‌ نشین‌ها است. این تهرانی‌ها خسته از شلوغی شهر پرهیاهوی تهران علاقه دارند تا ایام آخر هفته را در محیط آرام‌بخش خانه‌ای ویلایی سپری کنند. البته برای دسترسی سریع‌تر غالباً مناطق اطراف تهران مانند گرمدره، تهران‌دشت، برغان، آبسرد را انتخاب می‌کنند. اینبار این پروژه را انتخاب کرده ایم که طراحی یک خانه ویلایی تمام ‌عیار در شهرستان گرمدره از مناطق اطراف تهران است.

معماران فرلی ویلا برای طراحی این خانه از ایده‌های مدرن به سبک اسکاندیناوی استفاده کرده‌اند. یک نگاه ظاهری یه خانه بیاندازید، به ‌راحتی تمامی عناصر اصلی معماری اسکاندیناوی از خانه‌های شیروانی با طراحی خطوط صاف و برجسته را پیدا می‌کنید.
برای طراحی این ویلا از سبک مدرن مینیمال با استفاده از پنجره‌های بزرگ برای نورگیری فوق‌العاده در محیط ساختمان استفاده ‌می‌شود. الگوی طراحی یکپارچه از نمای ساختمان در تلفیق دیوارها تا سقف شیروانی به‌ همراه پنجره‌های بزرگ و نورگیرهای بلند و نمای عمودی رو به آسمان طراحی این ویلا را کاملاً برجسته و خاص کرده ‌است.

بنر تماس - فرلی ویلا

طراحی و ساخت ویلا سوئیسی در گردنه حیران

ویلا سوئیسی از ایده‌های جذاب از ویلاهای مدرن است که به ‌سادگی با استفاده از فضای بزرگ زیر سقف شیروانی با جداره‌های بلند شکل می‌گیرد. این نوع معماری سبک هوشمندانه‌ای از اروپای مرکزی است که به ‌نام سوئیسی‌ها معرفی کرده‌اند. طراحی ساده، ساخت سریع، استفاده مفید از فضا، نمای جذاب و مدرن از ویژگی‌های ویلا سوئیسی است.

طراحی و ساخت ویلا سوئیسی از مهمترین پروژه‌های ویلایی در گروه فرلی ویلا است. مانند ساخت این ویلا در گردنه حیران که با تلفیق جذابی از ویلا مثلثی و معماری خانه‌های مدرن شکل‌ می‌گیرد. معماران فرلی ویلا برای طراحی این خانه ایده هوشمندانه فضاسازی در جوار سقف شیروانی را دنبال کرده‌اند.

برای استفاده بیشتر از فضا یک بخش الحاقی با ایده‌ی نمای مدرن به ساختمان اصلی اضافه می‌شود. توجه کنید که ویلاهای اصیل سوئیسی تنها با طراحی سقف مثلثی شکل ایجاد می‌شوند؛ اما به ‌علت محدودیت فضا معماران از پهنه کناره سقف برای نصب بازشوها مانند درب و یا پنجره استفاده می‌کنند. برخی معمارها نیز کاملاً هوشمندانه از همین ایده برای توسعه فضای ساختمانی بهره می‌برند. تکنیک جذابی که حالا به زیبایی می‌توانید در همین پروژه های ویلای از فرلی ویلا در گردنه حیران شاهد باشید.

طراحی و ساخت ویلا مدرن در لاهیجان

ویلاهای مدرن تلفیقی از سادگی و کاربردی هستند. سبک مدرن در به ‌کارگیری از خطوط صاف با زاویه شکسته و استفاده از متریال‌های مدرن مانند سازه‌های بتنی و یا تلفیقی از نما فلزی، شیشه‌ای و یا چوبی در کنار عناصر بتنی و یا آجری شکل می‌گیرند. در ویلاهای مدرن به ‌دنبال خلق فضاهایی کاربردی با نمایی ساده هستیم.

در پروژه از طراحی و ساخت ویلا در لاهیجان گروه فرلی ویلا به ‌طور کامل می‌توانید ایده‌هایی جذاب از یک ویلا مدرن را جستجو کنید. این خانه به شکل دو طبقه اما با پلانی متفاوت طراحی ‌و از امتداد طبقه اول برای شکل‌گیری تراس طبقه دوم استفاده‌ کرده‌ایم. معماران فرلی ویلا در طراحی و ساخت این ویلای مدرن از نمای بزرگ شیشه‌ای برای ورود حجم نور زیاد در دو جبهه ساختمان استفاده کرده‌اند.

ساختمان سبک نماسازی مینیمال شده را تداعی می‌کند؛ اما عناصر محیطی آن خصوصاً طراحی سقف یکپارچه در امتداد تراس بنا دورنمایی از هنر معماری پست ‌مدرن را به‌ دنبال کرده است.

 

دکوراسیون مدرن خانه‌های ویلایی

طراحی و ساخت ویلا در شهریار

طراحی فضاهای فراخ و نماهای پیچیده در حجم تودرتویی از حجم های مکعبی اما معماری سرراست به ‌همراه پنجره‌های بزرگ با نمایی برجسته از ایده‌های جذابی است که در امتداد معماری نوین خانه‌های ویلایی شکل ‌می‌گیرد. در این خانه‌ها از سرسراهایی با سقف بلند برخوردار هستیم و می‌توانیم با هنر مناسب معماری حتی برای طراحی روف گاردن هم اقدام کنیم. تمام ویژگی‌های جذابی که حالا می‌توانید در معماری یکی از پروژه های ویلایی فرلی در شهریار شاهد آن باشید.

در این پروژه از طراحی و ساخت ویلا در شهریار گروه معماری فرلی ویلا کاملاً جسورانه ظاهر شده ‌است؛ زیرا خانه‌ای با خلق فضاهایی باز و غیرمتعارف را طراحی کرده‌ است. بخشی از این خانه یک باغ تمام‌ عیار بدون سقف است که در آنجا از درخت‌هایی بلند میزبانی می‌کنند. این خانه در هارمونی غیرمتعارف اما هماهنگی از خطوط مورب و عمودی در نمایی با رنگ پردازی سیاه و سفید طراحی ‌می‌شود. در معماری این خانه حتی هیچ تلاشی برای ایجاد سقفی مشترک صورت نگرفته و ایده طراحی با سقف‌ها در ارتفاع‌های متفاوت ظاهر کلی ساختمان را هر چه جذاب‌تر، جسورانه‌تر، مدرن‌تر و البته خاص‌تر کرده است.

 

دکوراسیون سنتی خانه‌های ویلایی

طراحی و ساخت ویلا در سرخرود

این پروژه یک ویلای سوئیسی تمام ‌عیار است که کاملاً مطابق با الگوی اصیل ساختمان‌های سوییسی با سقف شیروانی بلند طراحی ‌شده است. گروه معماری فرلی ویلا در این پروژه های ویلایی برای طراحی دو واحد خانه سوییسی شبیه به هم در هم‌جواری یکدیگر فعالیت کرده ‌است.

ویلاهای سوئیسی بزرگ دارای دو طبقه هستند و معمولاً در طبقه اول از اتاق پذیرایی، سرویس‌ها و آشپزخانه و در طبقه دوم از اتاق ‌خواب استفاده می‌کنند. این ایده به‌ ظاهر ساده اما کاملاً کاربردی را به ‌راحتی می‌توانید در طراحی این پروژه های ویلایی از طراحی و ساخت ویلا در سرخرود شاهد باشید. در طبقه اول پذیرایی فراخ به ‌همراه فضای آشپزخانه در دل این فضا شکل گرفته و در طبقه دوم با طراحی هوشمندانه برای جانمایی دو اتاق ‌خواب و یک سرویس بهداشتی اقدام شده ‌است.

استفاده بهینه از فضای محدود زیر سقف شیروانی هدف اصلی گروه طراحی فرلی ویلا در این پروژه بوده ‌است. شاید در معماری بنا و طراحی پلان شاهد هیچ دستاورد خلاقانه و یا شگفت‌ انگیز نیستیم؛ اما هنر اصلی طراحی این ویلاها در استفاده کاملاً مفید از تمامی فضاهای محدود در زیر سقف شیروانی مثلثی این خانه‌های سوییسی است.

طراحی و ساخت ویلا در الهیه

دماوند از شهرهای اطراف تهران است که به ‌خاطر موقعیت جغرافیایی عالی با دسترسی سریع و آب‌وهوای لطیف یکی از بهترین کانون‌ها برای طراحی و ساخت ویلا می‌باشد. شهرک الهیه در دماوند یکی از بهترین مناطق این شهرستان برای اجرای پروژه ‌های ویلایی است.

تیم طراحی و ساخت ویلای گروه فرلی ویلا برای خلق این ساختمان از ایده‌ی مدرن با طراحی خلاقانه استفاده کرده ‌است. این ساختمان یکی از پروژه های ویلایی فرلی در شهرک الهیه است و در طراحی آن به بهره‌مندی از نمای مدرن، معماری جسورانه همراه با فضا داخلی بزرگ و پنجره‌های کاملاً ارگونومیک توجه شده‌ است. این ساختمان دارای ۲ طبقه با طراحی جالبی از سقف شیروانی است.

البته ارتفاع سالن پذیرایی در امتداد طبقه دوم و تا زیر سقف شیروانی ادامه دارد. در عین ‌حال معماران بنا در طرحی هوشمندانه برای استقرار اتاق‌ها در طبقه دوم گرداگرد بنای اصلی اقدام کرده‌اند. در این نوع معماری از یک راهروی فراخ در طبقه دوم برای دسترسی به تمامی اتاق‌ها و ورودی پذیرایی در طبقه اول استفاده ‌شده است.

 

توصیه‌هایی برای طراحی دکوراسیون ویلایی

طراحی و ساخت ویلا در گرمسار

گرمسار از شهرهای کویری با آب‌وهوای گرم و خشک اما بادخیز در استان سمنان است که با فاصله‌ی نزدیکی از شهر تهران قرار دارد. ویلاسازی در مناطق اطراف شهر گرمسار رونق خوبی دارد. تیم طراحی و ساخت فرلی ویلا در این شهرستان نیز برای اجرای چندین خانه از پروژه های ویلایی فعالیت کرده‌ است.

فرلی ویلا برای طراحی و ساخت این پروژه از ایده نما آجری در تلفیقی از نما سنگی با دورنمای از سبک ایرانی مطابق با مظاهر فرهنگی شهر گرمسار استفاده کرده ‌است. این خانه یکی از جذاب‌ترین پروژه های ویلایی شهر گرمسار است که با نمای تمام آجری ظاهری زیبا و دل‌نشین دارد. تیم طراحی داخلی فرلی ویلا برای این پروژه از معماری داخلی مدرن و استفاده از رنگ‌بندی‌های جذاب و فرح‌بخش استفاده کرده تا در کل یک ساختمان تمام ‌عیار مناسب اقلیم شهر گرمسار باشد.

بنر تماس - فرلی ویلا

توصیه‌هایی برای طراحی و ساخت پروژه ویلایی

  • طراحی و ساخت ویلا پروسه‌ای طولانی است که در آن با مراحل متفاوت و چالش‌های بی‌پایان روبه‌رو هستیم. از طراحی پلان تا تهیه مستندات مهندسی شده سازه و وارد شدن در فاز اجرایی ساخت ویلا به ‌همراه نکته‌هایی از قبیل تأمین مصالح، مدیریت هزینه‌ها، زمان‌بندی ساخت پروژه در پروسه طولانی و پیچیده طراحی و ساخت ویلا قرار دارند.
  • گروه فرلی ویلا با تجربه موفقی برای طراحی صدها نوع ویلا با سبک‌های مختلف سنتی، روستایی، کلاسیک و مدرن در شهرهای مختلف با اقلیم‌های گوناگون در این مسیر همراه شما است. پروژه های ویلایی گروه فرلی ویلا با الهام از معماری مدرن و تلاش برای احیای تفکرات سنتی و فرهنگی شکل می‌گیرند. ما در فرلی ویلا به ‌خوبی متوجه نیازها، سلایق و یا شرایط خاص پروژه شما هستیم و قرار است تا از طراحی تا ساخت با مدیریت هزینه هر ساختمان ویلایی را دقیقاً طبق برنامه بودجه‌بندی شما بسازیم.
5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *