شرح پروژه

طراحی معماری، معماری داخلی، نما و محوطه

موقعیت

گرمسار

زیربنا

۲۰۰ متر مربع ساختمان ویلایی و ۱۰۰ مترمربع سوییت (سه خواب+یک مستر+یک سوئیت)

مشاوره فرلی ویلا

همین الان مشاوره بگیرید

طراحی و ساخت ویلا در گرمسار

برای بهره‌مندی از یک خانه ویلایی آن هم در مناطق خوش آب و هوا نیازی نیست تا خیلی از پایتخت دور شوید و شرایط سفری تمام عیار را تحمل کنید. کافی است اندک جستجویی در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران بیاندازید تا به راحتی شرایط ویلاسازی در اطراف تهران را تجربه کنید. شهر گرمسار یکی از همین مناطق خوش آب و هوا در اطراف تهران است. طراحی و ساخت ویلا در گرمسار چند سالی است که مورد توجه جدی پیمانکاران و سرمایه گذار‌ها قرار گرفته است. حالا خیلی از اهالی تهران برای فرار از همهمه همیشه شلوغ این شهر تفریح ویلایی در شهر گرمسار را دنبال می‌کنند.
طراحی و ساخت ویلا در گرمسار ایده هوشمندانه‌ای برای اهالی پایتخت است. این شهر در استان سمنان واقع شده اما کاملاً نزدیک و در دسترس اهالی شرق شهر تهران است. گرمسار آب و هوای خوبی دارد. این شهر یک اقلیم لطیف از آب و هوای گرم در حاشیه سرزمین‌های کوهپایه‌ای جنوب البرز تا شمال دشت کویر را همراه خود دارد. در این مطلب از تیم تخصصی فرلی ویلا به نکته‌هایی از شهر گرمسار و قابلیت‌ها و امکانات ویلاسازی در گرمسار اشاره می‌کنیم.

گرمسار کجاست؟

گرمسار از شهرهای استان سمنان است. این شهر در غربی‌ترین منطقه از استان پهناور سمنان قرار دارد و فاصله آن از مناطق شرق شهر تهران بسیار کم است. این شهر در بخش جنوب شرقی شهر تهران و با فاصله کمتر از ۱۰۰ کیلومتری پایتخت قرار گرفته است.
گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان است. از شمال به دماوند، از غرب به ایوانکی و از شرق به شهرستان آرادان منتهی می‌شود. بخش جنوبی این شهرستان نیز پهنه گسترده کویر مرکزی ایران قرار دارد.
رودخانه حیله رود از زمین‌های پست شهرستان گرمسار عبور می‌کند. این رودخانه از کوه‌های بلند رشته کوه البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد و با عبور از دشت‌های گرمسار باعث رونق کشاورزی و آبادانی منطقه شده است. مردم شهر گرمسار عموماً فارسی زبان هستند. اما مردم این شهر اصالتی از اقوام تات در کوهپایه جنوب رشته کوه البرز میانی دارند. بنابراین زبان تاتی و گویش‌های متنوع آن در شهر گرمسار متداول است. با این وجود این شهر حس و حال یک شهر اصیل ایرانی در حاشیه دشت‌های کویر نشین را تداعی می‌کند.

آب و هوای شهر گرمسار

گرمسار شهری نشسته در حاشیه کویر است و این همنشینی در آب و هوای آن نیز تاثیرگذار است. آب و هوای شهر گرمسار گرم و خشک اما لطیف و دل انگیز است. در این شهر به خوبی می‌توانید قدرت غالب هوای خشک بیابانی را احساس کنید. اما محیط شهر در اکثر ایام سال فضای نسبتاً خشک اما آفتابی دارد. گرمسار شهری بادخیز است و این جریان دائمی هوا باعث شده تا اقلیم آن به نسبت حاشیه کویر خنک‌تر باشد. میانگین دمای سالیانه این شهر ۱۸ درجه سانتیگراد است و روزهای یخبندان در آن تقریباً وجود ندارد. شرایطی که خبر از اقلیم معتدل و هوای مطلوب شهر گرمسار دارد.

دسترسی به شهر گرمسار

شهر گرمسار در غربی‌ترین منطقه استان سمنان و درست در جوار استان تهران قرار دارد. این شهر محل اتصال راه آهن سراسری شمال به راه آهن مشهد است و به نوعی در محوریت مسیرهای راه آهن مرکزی ایران قرار دارد. از طرفی جاده اصلی تهران_مشهد از جوار این شهر عبور می‌کند. شهر گرمسار در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان سمنان و فاصله ۹۵ کیلومتری از تهران قرار دارد. راه دسترسی به این شهر نیز یک جاده مسطح اتوبانی با دسترسی ساده و سریع است که در عموم ایام سال خلوت و کم تردد می‌باشد.
بدون تردید شهر گرمسار یکی از دسترس‌ترین مناطق اطراف تهران است. کافی است از شلوغی شرق تهران رها شوید تا به راحتی و با طی کردن مسافتی کمتر از ۱۰۰ کیلومتر به این شهر خوش آب و هوای استان سمنان برسید. در عین حال با استفاده از راه آهن نیز به این شهر دسترسی دارید. تمامی روستاها و مناطق اطراف شهر گرمسار نیز دارای جاده‌های مناسب هستند. این دسترسی ساده و بهره‌مندی از جاده‌های مناسب باعث رونق طراحی و ساخت ویلا در گرمسار شده است.

قیمت زمین و هزینه ساخت ویلا در گرمسار

اگر چه موضوع برای گفتن پیرامون شهر گرمسار زیاد است؛ اما در این مطلب هدف ما توجه به ویلاسازی در گرمسار می‌باشد. لذا به کلیاتی از شرایط ملک و هزینه ساخت ویلا در گرمسار می‌پردازیم. در نظر داشته باشید که گرمسار از شهرهای نزدیک تهران است، اما متعلق به استان تهران نیست و غربی‌ترین شهر استان سمنان می‌باشد. این موضوع باعث شده تا قیمت ملک در شهر گرمسار به نسبت قیمت ملک در شهرهای اطراف استان تهران ارزان‌تر باشد.
ویلاسازی در شهر گرمسار چند سالی است که رونق پیدا کرده است. لذا منطقه حالت اشباع شده مانند شهرهای شلوغ اطراف تهران را ندارد. به راحتی و با اندک جستجوی هوشمندانه می‌توانید قطعه زمین‌های مناسب با قیمت اقتصادی جهت ویلاسازی در گرمسار را جستجو کنید. همچنین گرمسار مناطق روستایی آباد و جذابی دارد که با بهره‌مندی از خدمات مناسب شهری می‌توانند هدف گذاری مناسب برای سرمایه گذاری در امر ویلاسازی باشند. در عین حال مسیر دسترسی به بازارهای تامین مصالح ساختمانی ساده است و این سادگی در کاهش هزینه ساخت ویلا در گرمسار تاثیرگذار است. در کل ساخت ویلا در گرمسار ایده هوشمندانه‌ای است و هزینه اجرای پروژه به نسبت دیگر شهرهای اطراف تهران اقتصادی‌تر است.

پتانسیل‌های ویلاسازی در گرمسار

در این مطلب به کلیاتی از شهر گرمسار و پتانسیل‌های دسترسی ساده و سریع آن تا پایتخت اشاره کرده‌ایم. قاعدتاً این شهر جذاب استان سمنان آن هم در جوار پایتخت می‌تواند یکی از کانون‌های جدی ویلاسازی در اطراف تهران باشد. اما در این شهر قرار است چگونه ویلاهایی را طراحی کنیم؟ پتانسیل‌های ویلاسازی در گرمسار شامل چه مواردی است؟
در نظر داشته باشید که ما در حال صحبت از یک شهر حاشیه کویر هستیم و این شهر روزهای آفتابی بسیار زیادی دارد. روزهایی که مناسب بهره‌مندی از تفریحات آبی و یا بهره‌مندی از حس و حال یک خانه گرم و تابستانی را دارد. برای معماری خانه‌ها در شهر گرمسار می‌توانید بهره‌مندی از حس و حال آفتابی را تجربه کنید. خانه‌ها می‌توانند حسابی دل باز باشند. همچنین می‌توانید از حضور بادهای موسمی این شهر برای خنک شدن محیط ساختمانی استفاده کنید. در عین حال دست شما در طراحی تفریحات آبی مانند بهره‌مندی از استخرهای روباز باز است.
اما آب و هوای گرمسار مناسب بهره‌مندی از باغ و باغچه نیز می‌باشد. برای آنها که از ساختمان ویلایی بخش فضای سبز آن را دوست دارند، ایده ویلاسازی در گرمسار پیشنهاد مناسبی است. در این شهر با اندک مهارت در باغبانی به راحتی می‌توانید خانه باغ‌هایی آباد و سرسبز فراهم کنید. همچنین می‌توانید از پتانسیل شب‌های همیشه خنک شهر گرمسار برای خلق فضایی مناسب تفریحات شبانه نیز بهره‌مند شوید. طراحی و ساخت ویلا در گرمسار با بها دادن به تفریحات شبانه مانند طراحی روف گاردن، ساخت آلاچیق و یا طراحی تراس‌های بزرگ و ایوان‌های دلباز متداول است.

مزایای ساخت ویلا در گرمسار

برای ساخت ویلا در اطراف تهران گزینه‌های زیادی وجود دارد. شهرهای اطراف تهران که آب و هوای خوبی دارند کم نیستند. حتی می‌توانید به گزینه‌هایی در خارج از استان تهران مانند شهرهای شمالی تا خود مرکز استان سمنان نیز فکر کنید. اما طراحی و ساخت ویلا در گرمسار مزایایی دارد که به قرار زیر هستند:

  • گرمسار شهر نسبتاً ارزان قیمتی است. به راحتی می‌توانید ملک مناسب با قیمت اقتصادی را در این شهر تهیه کنید.
  • گرمسار در نزدیکی شهر تهران و در فاصله تنها 100 کیلومتری از این شهر قرار دارد.
  • گرمسار در کانون کریدور شرق به غرب کشور و حتی مسیر شمال به جنوب واقع شده است.
  • دسترسی به گرمسار ساده و سریع است و در هنگامه تعطیلات نیز مسیرهای منتهی به این شهر خلوت هستند.
  • گرمسار و مناطق اطراف آن شهری امن با مردمانی مهربان و مهمان پذیر هستند.
    گرما و آب و هوای همیشه آفتابی اما لطیف و دل انگیزی دارد. در این شهر می‌توانید شب نشینی‌های خاطره انگیز و خانه باغ‌های رویایی را تجربه کنید.
  • در گرمسار از اقلیم متنوع آب و هوای کوهستانی تا آب و هوای کویری برخوردار هستید.

توصیه‌هایی برای ویلاسازی در گرمسار

اگر شهر گرمسار را برای ویلاسازی انتخاب کرده‌اید، لازم است تا قبل از اقدام برای سرمایه گذاری مطالعات کافی را به عمل آورید. همه مناطق اطراف شهر گرمسار مناسب ویلاسازی نیستند. برخی از مناطق اقلیم کاملاً کویری دارند که حس و حال ویلاسازی را دگرگون می‌کنند. در عین حال باید از حوزه شهری، تقسیمات روستایی و طرح توسعه ساخت و ساز این شهرستان اطلاع داشته باشید. ویلاسازی در زمین‌های زراعی شهر گرمسار محدودیت‌هایی دارد و قاعدتاً بهتر است تا ملک با بهره‌مندی از کاربری زراعی تهیه نکنید. از طرفی بازار دسترسی به تامین مصالح در این شهرستان مساعد است. اما لازم است تا مسیر دسترسی و روش ساخت ویلا را بررسی کنید. همچنین برای طراحی ویلا در گرمسار ایده حضور در شهری کاملا آفتابی را پایه ریزی کنید. این شهر به خانه‌هایی دلباز و مستعد جریان هوا نیاز دارد. این مطلب توسط تیم کارشناسی گروه فرلی ویلا با هدف طراحی و ساخت ویلا در گرمسار تهیه شده است. برای ارائه هر نوع خدمات طراحی و ساخت ویلا گروه فرلی ویلا در خدمت شماست.

از دیگر پروژه های ما دیدن بفرمایید

به این مطلب چند امتیاز می‌دهید