شرح پروژه

طراحی معماری ویلا، نما و محوطه

موقعیت

لاهیجان

زیربنا

160 متر مربع (چهار خواب)

مشاوره فرلی ویلا

همین الان مشاوره بگیرید

چرا ساخت ویلا در لاهیجان؟

اگر بخواهیم لیست کنیم، به راحتی می‌توانیم نام صدها شهر و منطقه از مناطق اطراف تهران، کرج و یا شهرهای کوچک و بزرگ استان‌های شمالی کشور را معرفی کنیم که هر کدام از آنها مستعد ویلا سازی هستند. اما چرا در میان این فهرست بلند بالا برای ساخت ویلا در لاهیجان اقدام کنیم؟

  • لاهیجان جنگلی‌ترین شهرستان استان گیلان است و در هر گوشه از این شهرستان که باشید، به راحتی تا عمق بکرترین جنگل‌های اصیل هیرکانی دسترسی دارید.
  • لاهیجان شهری با آب و هوای همیشه لطیف است و کاملاً با حس و حال شرجی شهرهای ساحلی و یا خیلی سرد شهرهای کوهستانی متفاوت است.
  • لاهیجان شهر زیبایی است و حتی از قدم زدن در این شهر نهایت احساس لطیف حضور در یک محیط جذاب شهری را تجربه می‌کنید.
  • خدمات کامل شهری در تمامی مناطق روستایی شهر لاهیجان توسعه پیدا کرده است. حالا تقریباً تمامی روستاهای این شهر از امکاناتی مانند راه آسفالتی، آب آشامیدنی، برق، تلفن و حتی گاز برخوردار هستند.
  • اگر چه قیمت ملک در این شهرستان به نسبت بسیاری از شهرهای کوچکتر استان گیلان بالاتر است، با این وجود لاهیجان یکی از ارزان‌ترین شهرهای توریستی خطه شمالی کشور است.
  • راه دسترسی به لاهیجان ساده است.

چطور ویلایی در لاهیجان بسازیم؟

حالا که قصد ما برای ساخت ویلا در لاهیجان جدی است، وقت آن است که نوع و سبک ویلا سازی در این شهرستان جنگلی را بررسی کنیم. اصولا طراحی ویلا در لاهیجان چگونه است؟ و در این ویلا‌ها از چه نوع خدمات و امکانات برخوردار هستیم؟
آب و هوای لطیف لاهیجان دست ما را در ساخت انواع سبک‌های ویلا سازی باز گذاشته است. اول آنکه به دلیل بارانی بودن این شهر باید خانه‌ها را با سقف‌های شیروانی طراحی کنیم که این خود جذابیت اصلی طراحی ویلا در شهرهای شمالی است. در عین حال می‌توانیم برای ایجاد باغ و باغچه در محیط اطراف ویلا و یا روف گاردن و هر نوع پرورش گیاهان در محیط خانه دست به کار شویم. در نیمه اول سال لاهیجان روزهای آفتابی زیادی دارد که کاملا مناسب تفریحات آبی است. حتی می‌توانیم از ساخت انواع استخر‌ها و حوض‌ها در طراحی ویلا در لاهیجان استفاده کنیم. اما در نهایت و با تمام ویژگی‌های جذاب تابع سبک ویلاسازی خانه‌های شمالی هستیم.

نکته‌هایی برای ساخت ویلا در لاهیجان

اگر برای طراحی ویلا در لاهیجان اقدام می‌کنید و قرار است تا در همجواری با جنگل‌های عروس گیلان صاحب یک خانه رویایی شوید، حین ساخت خانه زیبای خود به برخی نکات توجه کنید:

  • کرسی ویلا را بلند طراحی کنید تا خانه شما در رطوبت دائمی هوا آسیب نبیند.
  • لاهیجان شهری همیشه بارانی است و باید در طراحی ویلا موضوعاتی مانند ساخت سقف مناسب، عایق کاری کامل دیوارها و بازشو‌های مناسب هوای بارانی را پیش بینی کرده باشید.
  • تمام مناطق اطراف لاهیجان خاک همیشه مرطوبی دارد. لذا مهم است که قبل از ساخت ویلا عایق کاری فونداسیون به طور کامل انجام شود.
  • خانه را با بهره‌مندی کامل از آفتاب طراحی کنید. در این شهرستان هوا اکثرا ابری است و بهتر است شکل پنجره‌ها با قابلیت بهره‌مندی حداکثری از آفتاب جانمایی شده باشد.
  • خانه‌های خود را با توجه به اقلیم منطقه طراحی کنید. لاهیجان یک شهر نیمه کوهستانی است. در بخش‌های جنوبی شهرستان اقلیم کوهپایه‌ای هوای نسبتا سرد و پربارانی جریان دارد. مادامیکه در مناطق شمالی شهرستان اقلیم جلگه‌ای با آب و هوای نزدیک به خطه ساحلی جریان دارد. لذا در هنگام طراحی و ساخت ویلا در لاهیجان به موقعیت جغرافیایی و ملاحظات اقلیمی توجه کنید.

از دیگر پروژه های ما دیدن بفرمایید

5/5 - (1 امتیاز)