شرح پروژه

طراحی معماری، نما، محوطه، معماری داخلی و اجرا

موقعیت

تهران، فاز ۴ اندیشه

زیربنا

۲5۰ متر مربع (دو خواب+یک مستر)

مشاوره فرلی ویلا

همین الان مشاوره بگیرید

طراحی و ساخت ویلا در اندیشه

شهر جدید اندیشه از توابع کلان‌شهر تهران است که در این سال‌های اخیر با توسعه روز افزون مواجه بوده است. این شهر حالا در فهرست مناطق ارزشمند استان تهران شناخته می‌شود که مستعد توسعه اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی است. شهر جدید اندیشه در ابتدا با هدف کنترل جمعیت کلان‌شهر تهران و با سرریز کردن جمعیت آن شهر ساخته شد. اما حالا به عنوان یک شهر تجاری شده با آب و هوای خوب شناخته می‌شود. تا جاییکه طراحی و ساخت ویلا در اندیشه همواره مورد توجه اهالی پایتخت نشین قرار دارد.
طراحی و ساخت ویلا در اندیشه از جهات مختلف قابل بررسی است. دسترسی بسیار عالی به پایتخت، همجواری با استان البرز، آب و هوای مناسب، ارزش سرمایه گذاری، ساختار مدرن شهری و… همگی مولفه‌های تاثیرگذاری هستند که ساخت ویلا در اندیشه را در کانون توجه قرار داده است. در این مقاله از گروه فرلی ویلا به تمامی نکات از چگونگی طراحی و ساخت ویلا در اندیشه می‌پردازیم.

شهر جدید اندیشه کجاست؟

شهر جدید اندیشه یک شهر تازه تاسیس است که در ۲۰ کیلومتری غرب تهران و 7 کیلومتری شهر کرج قرار دارد. این شهر در جوار راه‌های ارتباطی مهمی همچون اتوبان تهران کرج ساخته شده است. این شهر هم اکنون از توابع شهرستان شهریار و زیر نظر استان تهران قرار دارد.
طبق تقسیمات کشوری مساحت شهر جدید اندیشه ۱.۴۹۵ هکتار است. همچنین بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. اما بخش بزرگی از ساخت و سازهای این شهر مربوط به طراحی انواع خانه‌های ویلایی و یا خانه باغ‌ها است. از طرفی شهر جدید اندیشه در ایجاد زیرساخت‌های مدرن شهری نیز از شهرهای پیشرو محسوب می‌شود. شهر اندیشه دارای ۶ فاز می‌باشد که فازهای ۲، ۳، ۴ و ۵ این شهر طبق قوانین تازه شهرسازی ایران ساخته شده است.
شهر اندیشه با هدف سریز جمعیت کلان‌شهر تهران ساخته شده است. اما خیلی زود جایگاه خود را به عنوان یک منطقه شهری مدرن و ارزشمند ثابت کرده است و حالا در ردیف بهترین شهر‌ها در حاشیه تهران شناخته می‌شود. این شهر در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و فضای سبز شهری در فهرست بهترین شهرهای ایران قرار دارد.

آب و هوای شهر جدید اندیشه

آب و هوای شهر اندیشه از نظر اقلیمی شباهت زیادی به آب و هوای شهر کرج و حتی خود شهر تهران دارد. این شهر درست در کنار شهر کرج ساخته شده است و آب و هوای آن نیز تحت تاثیر این شهر قرار دارد. در بسیاری از ایام سال آب و هوای شهر اندیشه در روزهای آفتابی سپری می‌شود. همچنین بهره‌مندی از جریان‌های هوایی رشته کوه البرز به خوبی در سطح این شهر احساس می‌شود.
شهر جدید اندیشه هوایی نسبتا لطیف و آفتابی دارد که به خوبی می‌توانید حس و حال واقعی هر چهار فصل سال را در آنجا تجربه کنید. آب و هوای این شهر برای تهرانی‌ها غریب نیست. خصوصا که حس و حال شهرهای دامنه نشین البرز را در هوایی پاک و به دور از آلودگی‌های شهری دارد.

ساختار شهری اندیشه

شهر اندیشه از شش فاز تشکیل شده است. این فازها هم خیلی ساده از شماره ۱ تا ۶ نام‌گذاری شده‌اند. هر 6 فاز شهر اندیشه ساختار مدرن شهری دارند و از جذابیت‌های شهری هدفمند با امکانات و ویژگی‌های مدرن برخوردار هستند. اما فازهای ۲ و ۳ که از لحاظ جغرافیایی در جنوب شهر اندیشه هستند، ساختار شهر‌ی متفاوتی دارند. این فازها با هدف طراحی و ساخت ویلا در اندیشه توسعه پیدا کرده‌اند. خصوصاً در فاز ۳ شهر اندیشه تعداد قابل توجه خانه‌های ویلایی ساخته شده است.

  • فاز 1 ، 2 و 3 شهر اندیشه: قدیمی‌ترین بخش این شهرستان است که حالا عمده تمرکز واحدهای تجاری در آن قرار دارد. همچنین بافتی آپارتمان نشین دارد. اما فازهای ۲ و ۳ این شهر با تمرکز سکونت آن هم در خانه‌های ویلایی توسعه پیدا کرده‌اند. فاز ۲ که اندکی از دیگر فازها فاصله دارد، در حجم برابری از خانه‌های ویلایی و آپارتمانی شکل گرفته است. اما فاز ۳ با دارا بودن زیرساخت‌های بهتر شهری و تمرکز خانه‌های ویلایی از بهترین مناطق برای سکونت در اطراف تهران است. فاز ۳ شهر اندیشه از امکانات شهری قابل توجه مانند مراکز تفریحی و تجاری جذاب نیز برخوردار است. بازار بزرگ که با الهام از میدان نقش جهان اصفهان طراحی شده در این فاز قرار دارد.
  • فاز ۴ شهر جدید اندیشه: فاز ۴ متصل به فاز ۳ قرار دارد. این فاز از دسترسی مستقیم به جاده کرج برخوردار است و به نوعی دروازه ورود به شهر جدید اندیشه می‌باشد. فاز ۴ شهر جدید اندیشه در تلفیقی از خانه‌های آپارتمانی و ویلایی ساخته شده است. اما زیرساخت‌های شهری آن تحت تاثیر فاز ۳ قرار دارد. فاز ۴ در کانون خانه سازی‌های لوکس و چشمگیر توسعه پیدا می‌کند.
  • فاز ۵ و ۶ شهر جدید اندیشه: فاز‌های ۵ و ۶ در امتداد فاز ۴ شهر اندیشه قرار دارند. هر دو فاز بخش‌های تازه توسعه یافته شهر جدید اندیشه هستند. همچنین به نسبت دیگر فازها از آرامش و سکوت بیشتری نیز برخوردار هستند. زمین‌های واقع شده در فازهای ۵ و ۶ از گرانترین املاک شهر اندیشه هستند که ارزش سرمایه گذاری بسیار خوبی دارند.

چرا ساخت ویلا در اندیشه جذاب است؟

اندیشه یک شهر عادی نیست. بلکه یکی از مدرن‌ترین شهر‌های تازه تاسیس ایران است که به خوبی و کاملا هدفمند توسعه پیدا کرده است. از همان روزهای نخست سنگ بنای این شهر با هدف ایجاد محیط شهری مدرن شکل گرفته است. بهره‌مندی از خیابان‌های بزرگ و منظم، قطعه‌بندی زمین‌ها در اندازه‌های مناسب، ایجاد امکانات شهری چه از نظر تجاری، فرهنگی، فضای سبز همگی از جمله نکات قابل توجه این شهر هستند. طراحی و ساخت ویلا در اندیشه از چند منظر جذاب است.

  • در این شهر توسعه خانه‌های ویلایی مورد توجه بوده است. تمامی قطعات ملکی مناسب ساخت ویلا هستند.
  • بسیاری از خانه‌ها ویلایی هستند. ساکنین شهر جدید اندیشه مردمان با تفکر خانه‌های آپارتمانی نیستند. لذا در آینده هم چندان حس و سال شهر آپارتمانی پیدا نمی‌کند.
  • آب و هوای خوبی دارد. تا جاییکه می‌توانید حس و حال هر چهار فصل را در ایام سال تجربه کنید.
  • محیط شهری خلوت، آرام و ساکتی دارد که کاملاً مناسب ساخت ویلا می‌باشد.
  • دسترسی آن به تهران و کرج سریع و ساده است.
  • خانه‌های ویلایی شهر اندیشه فقط خانه‌هایی برای تفریح و استراحت نیستند. دسترسی سریع به تهران باعث شده تا خیلی‌ها از این خانه‌ها برای زندگی آرام استفاده کنند.

قیمت زمین در شهر اندیشه

شهر اندیشه در جوار کلان‌شهر تهران قرار دارد. همچنین یکی از شهرهای نزدیک به کرج می‌باشد. این موقعیت جغرافیایی با دسترسی عالی به جاده‌های اصلی در قیمت املاک شهر اندیشه تأثیرگذار بوده است.
قیمت زمین در شهر اندیشه به نسبت دیگر مناطق همجوار خصوصاً شهرک‌های حاشیه شهر کرج بالاتر است. اما به مراتب از مناطق شهری در حاشیه شهر تهران کمتر است. برای کسانی که علاقه به ساخت ویلا در جوار شهر تهران دارند و می‌خواهند تا با دسترسی سریع به پایتخت ویلاسازی کنند، حضور در این شهر مناسب است. قیمت ملک به نسبت موقعیت و دسترسی و همچنین از نظر ساختار شهری و بهره‌مندی از آب و هوای خوب ایده‌آل است. در حال حاضر قیمت زمین در فاز ۲ و ۳ شهر اندیشه شرایط قیمتی بهتری از فازهای 5 و 6 دارد.

نکته‌هایی از طراحی و ساخت ویلا در اندیشه

  • شهر اندیشه از شهرهای نوپا است که پتانسیل بالایی برای رشد در آینده برخوردار است. در حال حاضر شهرداری و مقامات اجرایی این شهرک همکاری‌های مناسبی برای ساخت و ساز‌های جدید دارند. تا جاییکه مسیر اخذ مجوز و مراحل قانونی ساخت ویلا و حتی آپارتمان کاملاً ساده است.
  • دسترسی به مراکز تامین مصالح در شهر اندیشه سریع و ساده است. تقریباً به تمامی مراکز عمده فروش انواع مصالح نزدیک هستیم و می‌توانیم به راحتی و با کمترین هزینه جریان مناسب تامین مصالح حین ساخت خانه‌های ویلایی را تامین نماییم.
  • ویلاسازی در شهر اندیشه پتانسیل سرمایه گذاری بالایی دارد. خیلی‌ها از ویلا سازی در این شهرک برای کسب سود و ارزش افزوده ملک استقبال می‌کنند.
  • شهر اندیشه یک فضای شهری ایده‌آل برای زندگی راحت و آسوده آن هم در جوار پایتخت است. با ساخت ویلا در این شهرک می‌توانید زندگی آرام خود را از جریان پر هیاهوی شهری دور کنید. اما همچنان در دسترسی سریع پایتخت باقی بمانید.
  • با ویلاسازی از امکانات مدرن شهری نیز برخوردار هستید. در این شهر زیرساخت‌های مناسب شهری اعم از مراکز خرید، مراکز فرهنگی، فضای سبز گسترده، خیابان‌های دلباز با طراحی استاندارد شهری پیش‌ بینی شده است.

شرکت طراحی و ساخت ویلا در اندیشه

شهر جدید اندیشه برای کسانی که قصد تجربه زندگی آرام دارند؛ اما نمی‌توانند به طور کامل از هیاهوی پایتخت دور شوند، ایده‌آل است. این شهر با دسترسی سریع به جاده‌های اصلی در ۲۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. همچنین محیطی آرام و آب و هوایی پاکیزه دارد. از امکانات مناسب شهری برخوردار است. تمام نکته‌هایی که می‌توانند شرایط زندگی بی سر و صدا در جوار شهرهای شلوغ مانند تهران و کرج را تداعی سازند.
طراحی و ساخت ویلا در اندیشه ایده جذابی هم برای سرمایه گذاری و هم برای بهره‌مندی از زندگی آرام شهری است. برای طراحی ویلا در اندیشه می‌توانید از خدمات گروه فرلی ویلا بهره‌مند شوید. فرلی ویلا تیم تخصصی طراحی و ساخت انواع سازه‌های ویلایی است که برای شما از خدمات رایگان مشاوره تخصصی طراحی ویلا تدارک دیده است.

از دیگر پروژه های ما دیدن بفرمایید

به این مطلب چند امتیاز می‌دهید