شرح پروژه

طراحی داخلی و محوطه، اجرا

موقعیت

کردان کرج

زیربنا

۳۵۰ متر مربع و محوطه در ۱۵۰۰ متر مربع (دو خواب+دومستر)

مشاوره فرلی ویلا

همین الان مشاوره بگیرید

طراحی و ساخت ویلا در کرج

برای ساخت ویلا در اطراف تهران چه گزینه‌ای بهتر از شهر کرج وجود دارد؟ کرج شهری بزرگ است که مرکز استان البرز است. این کلانشهر درست در همسایگی تهران قرار دارد اما قابلیت تبدیل شدن به یکی از ابر شهر‌های ایران را تجربه می‌کند. کرج از شهرهای پیشرو در ایران است که حالا توسعه‌های زیر ساختی کلانی را سپری می‌کند. البته برای طراحی و ساخت ویلا در کرج قرار است تا راهی مناطق اطراف آن شویم و همراه آب و هوای خرم این شهر حس و حال یک خانه ویلایی جذاب را تجربه کنیم.
کرج شهری با اقلیم جذاب است. این شهر درست در دامنه کوه‌های بلند البرز قرار دارد و به خوبی حال و هوای یک سرزمین خوش آب و هوا را تداعی می‌کند. از شمال تا جنوب شهر کرج مناطق روستایی متنوع قرار دارند. برخی از این مناطق کوهستانی هستند و برخی دیگر در دشت‌های پهناور جنوبی شهر کرج گسترده شده‌اند. خلاصه برای هر نوع هدف از ویلاسازی با هر نوع ایده از امکانات یک خانه مدرن می‌توانید از اقلیم متنوع شهر کرج استفاده کنید. در این مطلب از گروه فرلی ویلا به شرایط و قابلیت ها طراحی و ساخت ویلا در کرج می‌پردازیم.

کرج را بهتر بشناسید

کرج شهر آشنایی برای پایتخت نشین‌ها است. این شهر تا همین چند سال پیش یکی از مهمترین شهرستان‌های استان تهران بود، اما حالا به مرکزیت استان البرز استقلال یک شهر بزرگ و مرکزی را همراه خود دارد.
کرج یکی از کلان شهرهای ایران است که در کرانه کوهپایه‌ای دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. وسعت این شهر ۱۶۰ کیلومتر مربع است، اما پهنه مناطق روستاهای اطراف آن بسیار گسترده‌تر هستند. این شهر از موقعیت جغرافیایی برتری برخوردار است. کلانشهر کرج یکی از صنعتی‌ترین شهرهای ایران است. در عین حال یکی از مهاجرپذیر ترین شهرهای ایران نیز می‌باشد. تا جاییکه حالا با عنوان ایران کوچک از آن یاد می‌کنند.
شهر کرج در ارتفاع ۱۳۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد. البته بخش بزرگی از مناطق خوش آب و هوای آن که مناسب طراحی و ساخت ویلا در کرج هستند، به مراتب ارتفاع بالاتری دارند. زیرا درست در سمت شمال این شهر و بر کوهپایه‌های بلند رشته کوه البرز گسترش پیدا می‌کنند.

آب و هوای شهر کرج

آب و هوا، برگ برنده شهر کرج است. بهترین دلیل برای ساخت ویلا در کرج بهره‌مندی از همین آب و هوای لطیف آن است. کرج اقلیمی نیمه کوهستانی دارد. اما در مناطق بالادست آن زمانی که وارد پهنه کوهپایه‌ای می‌شود، یک اقلیم تمام کوهستانی را تجربه خواهید کرد. آب و هوای شهر کرج معتدل است. هوای آن نسبتا خشک و روزهای آن تا حد قابل توجه آفتابی است. با این وجود زمستان‌های کاملی را تجربه می‌کند. تا جاییکه میانگین ایام یخبندان آن بیش از ۵۰ روز است.
آب و هوای شهر کرج در مناطق مختلف آن متفاوت است. از شمال تا جنوب آن حس و حال آب و هوای کوهستانی تا یک آب و هوای دشتی را دارد و در کل اقلیم کرج دارای آب و هوای معتدلی است که در عموم ایام سال خنک و دلنشین است.

دسترسی به شهر کرج چگونه است؟

اگر هدف شما از طراحی ویلا در کرج برای بهره‌مندی در کنار پایتخت باشد، این شهر موقعیت جغرافیایی ایده‌آلی دارد. کرج درست در جوار تهران و در دشت‌های مرتفع غرب پایتخت قرار دارد. دسترسی به این شهر از طریق اتوبان تهران کرج انجام می‌شود اما در این سال‌های اخیر راه اتوبانی دیگری از تهران تا کرج کشیده شده است. این اتوبان در امتداد بزرگراه همت تا ارتفاعات شمال شهر کرج و در تلاقی با جاده معروف چالوس قرار دارد که دسترسی به مناطق خوش آب و هوای شمال کرج را بسیار ساده و سریع می‌کند.
جاده چالوس زیباترین جاده ایران از این شهر آغاز می‌شود و بسیاری از مناطق ویلاسازی شهر کرج نیز در اطراف مناطق حاشیه‌ای همین جاده قرار دارند. قاعدتاً بهره‌مندی از جاده چالوس به تنهایی می‌تواند جاذبه گردشگری و هدف تاثیرگذار برای طراحی و ساخت ویلا در کرج باشد.

بهترین مناطق ویلا سازی در کرج

حالا که کرج را به عنوان شهر ویلاسازی انتخاب کرده‌ایم و قصد داریم تا از اقلیم این شهر برای بهره‌مندی از یک خانه ویلایی استفاده کنیم، لازم است تا اندک نگاهی به محله‌ها و مناطق اطراف این شهر بیاندازیم. قاعدتاً قرار نیست تا در مرکز شهر کرج ویلاسازی را تجربه کنیم. اما می‌توانیم از انبوه مناطق خوش آب و هوای اطراف کرج استفاده کنیم:

  • سهیلیه: سهیلیه از مناطق دشتی در پهنه غربی شهر کرج است که آب و هوای ییلاقی دارد. این منطقه سرسبز است و درختان قدیمی بسیار زیادی دارد. سهیلیه از کانون‌های ویلا سازی در کرج می‌باشد.
  • کردان: کردان مجموعه روستاهایی در میان کوهپایه‌های شمال غربی شهر کرج هستند. کردان از معروف‌ترین مناطق ویلاسازی در شهر کرج است. در کردان اقلیمی کوهستانی با آب و هوایی لطیف را تجربه می‌کنید. رودخانه کردان از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.
  • چهار باغ: چهار باغ از مناطق استان البرز می‌باشد که در توابع شهرستان ساوجبلاغ است. اما درست در کنار شهر کرج دارد و به نوعی از مناطق اطراف کرج محسوب می‌شود. چهارباغ منطقه خوش آب و هوا با درخت‌های زیاد است. کوچه باغ‌های چهارباغ مشهور هستند. همچنین زمین‌های خوبی در این منطقه پیدا می‌شود که می‌توانید از آنها برای طراحی و ساخت ویلا در کرج استفاده کنید.
  • کوهسار: کوهسار از مناطق خوش آب و هوا در شمال شهر کرج و در میانه کوهپایه‌های رشته کوه البرز است. کوهسار شهری سرسبز با امکانات مناسب زندگی است. این شهر آنقدر از کرج فاصله دارد که دیگر جزو بافت شهری کرج محسوب نمی‌شود. حتی می‌توانیم کوهسار را در قلمرو پایتخت نشین‌ها قرار دهیم.
  • مهرشهر: مهرشهر از مناطق رو به رشد در شهر کرج است که حسابی در بافت شهری فرو رفته است. با این وجود هنوز در این منطقه از شهر کرج می‌توانید برای ویلا سازی اقدام کنید. مهرشهر یک منطقه شهری است که مستعد بهره‌مندی از خانه‌های ویلایی است و امکانات عالی دارد. فاصله مهرشهر از مرکز شهر کرج کم است و سطح دسترسی به این منطقه ساده و راحت است.

مزایای طراحی و ساخت ویلا در کرج

  • در همسایگی شهر تهران هستید و فاصله تمامی مناطق خوش آب و هوای شهر کرج از پایتخت بسیار کم است.
  • از امکانات شهری پیشرو در حد و اندازه‌های مرکز استان استفاده می‌کنید. تقریباً در تمامی مناطق اطراف شهر کرج از امکانات استاندارد شهری استفاده شده است.
  • از دسترسی سریع و ساده به تمامی مناطق شهر کرج برخوردار هستید.
  • قیمت ملک در شهر کرج به نسبت دیگر مناطق اطراف تهران منطقی‌تر است.
  • کرج آب و هوای خوبی دارد. اقلیم این شهر چهار فصل و هوای آن لطیف است.
  • می‌توانید از حس و حال کوهستانی رشته کوه البرز به خوبی استفاده کنید.

هزینه ساخت ویلا در کرج

هزینه ساخت ویلا در کرج متنوع است. این هزینه در مناطق مختلف آن کاملاً متغیر است و قیمت ملک، اصلی‌ترین بخش از هزینه طراحی ویلا در کرج می‌باشد. کرج شهری صنعتی است که در جوار مراکز تامین انواع مصالح ساختمانی قرار دارد. به راحتی می‌توانید با قیمت کف بازار و با دسترسی سریع و ساده انواع مصالح حین ساخت و ساز ویلا را تهیه کنید. در کل هزینه ساخت ویلا در کرج به نسبت دیگر مناطق از شهرهای اطراف تهران رقابتی است که می‌تواند برگ برنده طراحی و ساخت ویلا در کرج باشد.

توصیه‌هایی برای ویلاسازی در کرج

طراحی و ساخت ویلا در کرج ایده هوشمندانه برای پایتخت نشین‌ها است. حتی خود کرجی‌ها و دیگر شهرهای اطراف آن نیز می‌توانند از این ایده برای بهره‌مندی از یک ویلای ایده‌آل استفاده کنند. برای آنها که به دنبال ساخت ویلا در اطراف تهران هستند، طراحی و ساخت ویلا در کرج جذابیت خوبی دارد. قطعاً مناطق اطراف کرج حس و حال حضور در مناطق با اقلیم ایده‌آل را دارد. در عین حال از امکان حضور در یک مرکز استان برخوردار هستید که قطعاً رنگ و بوی سرمایه گذاری برای طراحی ویلا را دوچندان می‌کند. برای طراحی و ساخت ویلا در کرج می‌توانید از مجموعه کامل خدمات فنی و مهندسی گروه فرلی ویلا استفاده کنید.

از دیگر پروژه های ما دیدن بفرمایید

به این مطلب چند امتیاز می‌دهید