شرح پروژه

طراحی و اجرای معماری ، نما ، محوطه ، سازه ، تاسیسات ، معماری داخلی و دکوراسیون

موقعیت

شهر جدیدهشتگرد

زیربنا

250 متر مربع (سه خواب)

سال اجرا

۸۹-۹۰

مشاوره فرلی ویلا

همین الان مشاوره بگیرید

طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد

در شهری شلوغ زندگی می‌کنید و خسته از روزهای تکراری به داشتن ویلایی در نزدیکی خود می‌اندیشید. قاعدتا این ویلا باید در منطقه‌ای خوش آب و هوا باشد. همچنین آن منطقه از دسترسی ساده و سریع به محل زندگی شما برخوردار باشد. در عین حال هزینه ساخت ویلا نیز چندان زیاد نشود. خلاصه به یک منطقه خوش آب و هوا با دسترسی مناسب و قیمت اقتصادی نیاز دارید. آیا ممکن است به طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد بیاندیشیم؟
اگر آن شهر شلوغ محل زندگی شما تهران یا کرج باشد، ویلا سازی در منطقه خوش آب و هوای اطراف استان‌های تهران و البرز در کانون توجه قرار می‌گیرند و این مناطق کم نیستند. به راحتی می‌توانیم لیست بلندبالایی از شهرها و روستاها با اقلیم کوهستانی و یا دشتی که آب و هوای خوبی هم دارند را معرفی کنیم. اما کمتر منطقه‌ای می‌تواند مانند منطقه زیبای ساوجبلاغ خصوصاً مناطق اطراف شهر هشتگرد ایده‌آل‌های شما از خانه‌ای ویلایی را پوشش دهند. در این مطلب نوشته شده در تیم کارشناسی گروه فرلی ویلا به نکات کاربردی از ویلا سازی در هشتگرد می‌پردازیم. می‌خواهیم سفری کوتاه به این شهر کم نام و نشان از حاشیه اطراف تهران بیاندازیم و ببینیم که در منطقه خوش آب و هوای ساوجبلاغ به مرکزیت هشتگرد چه می‌گذرد؟

ساوجبلاغ کجاست؟

ساوجبلاغ یکی از شهرستان‌های استان البرز است. شهر هشتگرد مرکز منطقه بزرگ ساوجبلاغ می‌باشد. وقتی از طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد صحبت می‌کنیم، در واقع قرار است به حضور در منطقه بزرگ ساوجبلاغ از دشت‌ها و تپه‌ها تا باغستان‌های اطراف هشتگرد بپردازیم.
از لحاظ شهری هشتگرد شهری نسبتاً بزرگ در میانه استان البرز است که با فاصله کوتاه از غرب شهر کرج قرار دارد. شهر هشتگرد در کناره بزرگراه کرج – قزوین واقع شده است و از دسترسی عالی به غرب شهر کرج برخوردار است. همچنین فاصله آن از شهر تهران نیز کوتاه است و با عبور از اتوبان تهران – کرج به راحتی می‌توانید به این شهر دسترسی داشته باشید. البته برای ویلا سازی در هشتگرد رویکرد ما بهره‌مندی از مناطق خوش آب و هوای اطراف آن در پهنه بزرگ از شهرستان ساوجبلاغ است.
ساوجبلاغ منطقه بزرگی است که ابعاد آن معادل 1158 کیلومتر مربع است. تقریباً تمام مناطق اطراف هشتگرد در محدوده شهرستان ساوجبلاغ آب و هوای لطیف و اقلیم مناسبی دارند. این شهرستان از شمال در پهنه کوهپایه‌ای از دامنه جنوبی رشته کوه البرز گسترش پیدا می‌کند و در جنوب به دشت‌های حاصلخیز و وسیع ختم می‌شود. از لحاظ توپوگرافی تنوع اقلیمی در منطقه ساوجبلاغ بسیار زیاد است. تا جاییکه با فاصله کوتاه از شمال تا جنوب این شهرستان می‌توانید حس و حالی متفاوت از آب و هوای کاملا کوهستانی تا سرزمین‌های صحرایی را تجربه کنید. شهرستان ساوجبلاغ در مناطق اطراف هشتگرد دارای روستاهای زیادی است که همگی آنها از پتانسیل بالایی برای ویلا سازی برخوردار هستند.

مسیر دسترسی به هشتگرد

هشتگرد شهر بزرگی است که در مسیر غربی کلانشهر کرج قرار دارد. به راحتی می‌توانید با تردد از مسیر اتوبان کرج – قزوین از شمال این شهر و از پهنه دشت‌های فراخ منطقه ساوجبلاغ عبور کنید. همچنین برای دسترسی به بافت قدیمی شهر هشتگرد مسیر تردد جاده قدیم نیز وجود دارد که برای دسترسی به آن باید از اتوبان کرج – قزوین خارج شده و در موازات آن حرکت کنید.
هشتگرد از دسترسی ساده و سریع به غرب تهران برخوردار است. این سطح دسترسی کاملاً مورد توجه طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد قرار دارد. البته هدف از ویلا سازی در هشتگرد، مناطق اطراف آن خصوصا پهنه دشت‌های آباد منطقه ساوجبلاغ است. تمامی مناطق روستایی اطراف هشتگرد از امکان دسترسی مناسبی برخوردار هستند. تا جاییکه می‌توانیم هر منطقه از محیط روستایی اطراف هشتگرد را به سرعت با مسیر تردد اصلی بین استانی سپری کنیم.
علاوه بر بهره‌مندی از راه‌های مناسب و قرار گرفتن در میانه بزرگراه اصلی کرج – قزوین، شهر هشتگرد از ایستگاه راه آهن سراسری برخوردار است. همچنین در این سال‌های اخیر ایستگاه مترو هشتگرد نیز راه اندازی شده است تا سطح دسترسی به این شهر به سادگی یک سفر درون مترویی باشد.

مزایای ویلا سازی در هشتگرد

ویلا سازی در هشتگرد برای آنهایی که می‌خواهند در اطراف تهران با دسترسی سریع ساکن شوند، بهترین پیشنهاد است. طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد مزایایی دارد که اهم آنها به قرار زیر است:


  • در همسایگی شهر تهران و کرج هستید و به سرعت تا قلب این ابر شهرها دسترسی دارید.
  • تمامی مناطق روستایی در شهرستان ساوجبلاغ از خدمات مناسب جاده‌ای برخوردار هستند.
  • قیمت ملک در نواحی اطراف هشتگرد به نسبت شهرستان‌های استان تهران اقتصادی‌تر است.
  • هشتگرد از شهرهای پیشرو در سطح استان و حتی کشور محسوب می‌شود.
  • هشتگرد دارای مترو است و این مترو به شبکه مترو تهران متصل است.
  • مقررات ساخت ملک در شهر هشتگرد و مناطق اطراف آن نسبتاً ساده است.
  • هشتگرد آب و هوای مطبوعی دارد. هر چهار فصل سال در این شهر هوای ملایم و لطیف را تجربه می‌کنید.

روش‌های تامین مصالح در هشتگرد

برای تامین مصالح در شهر هشتگرد با مشکل جدی مواجه نمی‌شوید. شهرستان ساوجبلاغ با مرکزیت شهر هشتگرد خود به تنهایی از مراکز تولید و تامین انواع مصالح ساختمانی است. همچنین رونق جریان ویلا سازی در مناطق اطراف شهر هشتگرد باعث شده تا چرخه اقتصادی تامین مصالح در این شهر مطلوب باشد. ویلا سازی در شهر هشتگرد امری ساده است و روش تامین مصالح چندان بحث برانگیز نیست. در عین حال می‌توانیم انواع سبک‌های ویلا سازی را در این شهر طراحی کنیم.

چگونه ویلایی در هشتگرد بسازیم؟

حالا که از میان تمام شهرها و مناطق اطراف تهران شهر هشتگرد و منطقه ساوجبلاغ را برای ویلا سازی انتخاب می‌کنیم، نوبت آن است که اندکی هم از پتانسیل ویلا سازی در این شهرستان خوش آب و هوای استان البرز بگوییم. اصولاً شهر هشتگرد پتانسیل ساخت و طراحی چه نوع ویلا‌هایی را دارد؟

  • تفریحات آبی:

برای طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد به راحتی می‌توانید برای خلق هر نوع تفریح آبی برنامه ریزی کنید. اقلیم شهر هشتگرد معتدل است که تا دلتان بخواهد در آنجا از روزهای آفتابی برخوردار هستید. تابستان به معنای واقعی کلمه خودش را به مناطق اطراف این شهر نشان می‌دهد و حسابی مناسب تفریحات آبی است. در عموم ویلاهای منطقه ساوجبلاغ از ایده استخرهای روباز استفاده شده است.

  • راه اندازی خانه باغ:

آب و هوای شهرستان ساوجبلاغ برای هر ایده در طراحی باغ ویلا عالی است. ساوجبلاغ از مهمترین مراکز کشاورزی و باغبانی در ایران است. سراسر این شهرستان در انبوه باغ‌ها و کوچه باغ‌های زیبا شکل گرفته است. شما هم می‌توانید با اندک حوصله و به کمک اقلیم نیمه کوهستانی ساوجبلاغ در بخش‌های شمالی و اقلیم دشتی آن در بخش‌های جنوبی برای بهره‌مندی از یک خانه باغ زیبا استفاده کنید.

  • طراحی آلاچیق و تفریحات شبانه:

اگر در خانه‌های ویلایی عاشق شب نشینی‌های طولانی مدت هستید و برای این هدف جذاب به شب‌های خنک و هوای تازه و سرحال نیاز دارید، هشتگرد از آن شهرهای ایده‌آل است. مناطق اطراف هشتگرد در تمام پهنه شهرستان ساوجبلاغ چه در سمت کوهپایه و حتی در بخش‌های جنوبی شب‌های خنکی دارند که مناسب برگزاری هر نوع شب نشینی در ایام تابستان است. برای طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد می‌توانید به چنین ایده‌هایی نیز بها بدهید.

هزینه ساخت ویلا در هشتگرد

هزینه ساخت ویلا در هشتگرد به مانند هر شهر دیگری کاملا وابسته به قیمت مصالح، نوع ملک، ابعاد سازه، معماری بنا و طراحی کلی آن دارد. اما همه می‌دانیم که تهیه زمین بخش بزرگی از هزینه‌ها را شامل می‌شود. همچنین نزدیکی به مراکز توزیع مصالح و دسترسی ساده برای تامین مصالح از دیگر چالش‌ها در امر ویلا سازی هستند. مناطق خوش آب و هوای ساوجبلاغ نیز تحت تاثیر افزایش قیمت ملک قرار دارند. اما رشد قیمتی در این مناطق به مانند شهرهای اطراف تهران انفجاری نیست.
ویلا سازی در هشتگرد ایده جوانی است که در همین چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است. لذا در کل با یک شهر که تا مرز اشباع شدن خیلی فاصله دارد، سر و کار داریم. همین نکته کافی است تا به راحتی در مناطق اطراف شهر هشتگرد املاکی با قیمت مناسب تهیه کنید. برای طراحی و ساخت ویلا در هشتگرد بهخدمات شرکت های آشنا با منطقه نیاز دارید. برای این منظور می توانید از خدمات طراحی و ساخت ویلا گروه فرلی ویلا استفاده کنید.

از دیگر پروژه های ما دیدن بفرمایید

5/5 - (4 امتیاز)